Business College Helsinki

BtoB-myynnin kiehtova maailma – miten pääsen mukaan?

Voiko myyntityö olla kiehtovaa? Varmasti voi. Se on monipuolista työtä, jolla autetaan asiakasta menestymään ja jos asiakas menestyy, myyjän onnistumisen tunne on mitä mahtavin. Jokainen päivä on erilainen ja jokaisesta päivästä voi oppia paljon.

Asiakkaan auttaminen oli varsin helppoa pari vuosikymmentä sitten. Asiakas sai uutuuksista tiedon lähinnä myyjiltä ja siten tapaamisten sopiminen oli nykypäivään nähden helppoa. Nyt tilanne on toinen. Myyjältä vaaditaan bisnesymmärrystä, sillä aika on asiakkaalle kallista ja hän haluaa keskustella vain sellaisten henkilöiden kanssa, jotka ymmärtävät hänen tilanteensa ja voivat tuottaa tilanteeseen parannusta.

Myyjältä siis vaaditaan paljon enemmän bisnesymmärrystä kuin ennen. Miten sitä voi saada? Yksinkertaisesti olemalla kiinnostunut siitä, mitä asiakkaan pelikentällä tapahtuu. Erilaiset myynnin työkalut ja ympärillä löytyvä mediasisältö helpottavat pelikentän seurantaa. Se, että on kiinnostunut ymmärtämään pelikentän syy- seuraussuhteita, auttaa myyjän työssä paljon.

Miten myynnin BtoB-uralle pääsee? Jos sinulla ei ole kokemusta tai haluat vahvistaa osaamistasi, sinun kannattaa osallistua Sales Career -koulutusohjelmaan. Ohjelma kestää kaksi kuukautta ja se on erittäin käytännön läheinen. Pääset koulutuksen aikana työskentelemään aidoissa myyntitilanteissa. Motivoituneella osallistujalla on hyvät mahdollisuudet löytää koulutusohjelman jälkeen järjestäjien avustuksella itselleen sopiva myynnin työpaikka.

Vielä ehdit mukaan! Sales Career -koulutusohjelma alkaa 7.2.2019.

Blogin kirjoittaja Olli Syvänen on Helsinki Sales Academyn perustaja ja puheenjohtaja. Sales Career -koulutus toteutetaan Business College Helsingin ja Helsinki Sales Academyn yhteistyönä.

Business College Helsinki

Päätoimittaja - viestinta@bc.fi