Business College Helsinki

Nimi vaihtui – suosio kasvoi yhteishaussa!

Teimme laajan brändimuutoksen vuoden 2018 aikana. Visuaalinen ilmeemme ja tapamme viestiä vastaavat nyt paremmin meitä oppilaitoksena ja koulutusyrityksenä. Osana brändimuutosta oppilaitoksemme nimi vaihtui. Näin laajassa muutoksessa vaarana on, että oppilaitoksen hakijamäärät laskevat. Brändimuutoksen jälkeen meillä oli tavoitteena pitää hakijamäärät samoina vuonna 2019 kuin edellisenä vuonna. Mutta meillä hakijamäärät kasvoivat upeasti!

Peruskoulupohjaisen merkonomi- ja datanomikoulutuksen hakijamäärät kasvoivat yhteishaussa merkittävästi. Ensisijaisia hakijoita (hakijoita, jotka ovat laittaneet oppilaitoksemme yhteishaussa 1. hakutoiveeksi) oli nyt 1,9 hakijaa/aloituspaikka. Vuonna 2018 vastaava luku oli 1,5 hakijaa/aloituspaikka. Tämä tarkoittaa yhteensä 801 ensisijaista hakijaa/420 aloituspaikkaa (viime vuonna 635 ensisijaista hakijaa/420 aloituspaikkaa).

Peruskoulupohjaisen datanomikoulutuksen aloituspaikkoja lisättiin tänä vuonna. Ensi syksynä aloittaa kaksi kaksoistutkintoryhmää datanomiopiskelijoita; toinen kaksoistutkintoryhmä erikoistuu IoT-ohjelmointiin ja toinen peliohjelmointiin. Tällä ratkaisulla suositun peliohjelmoinnin opiskelijamäärä tuplaantuu oppilaitoksessamme.

Vastaavasti peruskoulupohjaisen merkonomikoulutuksen aloituspaikkoja vähennettiin yhdellä ryhmällä. Merkonomikoulutuksen hakijamäärä kuitenkin kasvoi.

Näillä hakijamäärillä olemme Uudenmaan suosituin merkonomi- ja datanomikouluttaja! Meidän ensisijaisten hakijoiden määrä per aloituspaikka on parempi kuin kellään toisella oppilaitoksella.

Hakijamäärän kasvu kertoo siitä, että brändimuutoksen jälkeen olemme entistä halutumpi opiskelupaikka peruskoulun jälkeen.

    Business College Helsinki

    Päätoimittaja - viestinta@bc.fi

    Business College Helsinki

    Vuonna 2018 peruskoulupohjaiseen merkonomikoulutukseen alin pistemäärä oli 17. Kaksoistutkintokoulutukseen alin keskiarvoraja oli 7,17.

    1 2