Opiskelijat auttavat Bagmore Oy:tä kehittämään palveluaan

BagMore Oy ja Business College Helsinki käynnistävät opiskelijoita osallistavan kehittämisyhteistyön. Pilottihankkeen kohteena on BagMore Oy:n luoma, erityisesti pk-yrityksille suunnattu SaaS-pohjalta toimiva JuJu-palvelu liiketoiminnan kehittämiseen.

Palvelu sisältää mm. pk-yritysten toiminnan arvioimisen tilinpäätöslukujen pohjalta sekä siltä pohjalta tehtävät erilaiset analyysit ja arviot kehityssuunnista. Lisäksi palvelu sisältää liiketoiminnan kehittämisen itsearviointipalvelun, valinnan tuen sekä tuen yrityksen mahdollisille jatkokehityshankkeille.

Opiskelijamme pääsevät osallistumaan uuden palvelutuotteen testaamiseen sekä tekemään käyttäjäkokemuksensa pohjalta palvelun kehittämisehdotuksia. Opiskelijoiden muodostama kehittämistiimi aikuisten merkonomikoulutusryhmästä toimii syyslukukauden 2019 aikana lehtori Heikki Rosenqvistin ohjauksessa.

– Opiskelijat testaavat palvelumme toimivuutta ja käytettävyyttä, onko se looginen ja ymmärrettävä. Otamme mielellämme kehitysideat vastaan, sanoo opiskelijoille puhunut Bagmore Oy:n Director of Development Jukka Siekkinen.

Nopeasti digitalisoituvat liiketoimintamallit ja uudet palvelut haastavat ammatillisen koulutuksen entistä tiiviimpään yhteistyöhön koko yrityskentän ja eri verkostojen kanssa. Yhteiskehittäminen on toimintamalli, jossa kaikki osapuolet ovat voittajia.

JuJu-palvelun demoympäristön on koodannut Business College Helsingistä valmistunut datanomi.