Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiöltä 70 000 euron lahjoitus Business College Helsingille

Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö täytti 70 vuotta 29.9.2019. Vuosijuhlansa kunniaksi säätiö teki lahjoituksen perustamilleen oppilaitoksille.

Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö ja sitä toiminnallisesti edeltänyt, jo vuonna 1898 perustettu Korkeamman Kauppaopetuksen Kannatusosakeyhtiö, toimi aktiivisesti Helsinki Business College Oy:n (2007) perustajana. Vuonna 2007 Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö ja Helsingin Kauppaoppilaitos Oy tekivät päätöksen ylläpitämiensä oppilaitosten yhdistämisestä 1.8.2009 alkaen. Oppilaitos toimi silloin nimellä Suomen Liikemiesten Kauppaopisto ja englanniksi Helsinki Business College. Nykyään oppilaitos toimii nimellä Business College Helsinki.

Nykyisin säätiön tarkoituksena on tukea koulutusta, joka tuottaa ”liikesivistyneitä” henkilöitä liike-elämän palvelukseen. Säätiö osallistuu myös liike-elämän ja alan koulutuksen kehittämiseen. Säätiö tarjoaa ja ylläpitää myös opetustiloja Helsingin Pasilassa. Pasilassa sijaitsee myös säätiön ylläpitämä museo, jossa on Euroopankin mittakaavassa merkittävä kirjoituskone-ja laskukonekokoelma.

Vuosijuhlansa kunniaksi säätiö päätti tehdä lahjoitukset perustamilleen oppilaitoksille.

Säätiön 70-vuotispäivää juhlistettiin 27. 9.2019, ja Business College Helsingin 70 000 euron suuruisen lahjoituksen vastaanotti tilaisuudessa oppilaitoksen toimitusjohtaja, rehtori Antti Loukola.

Business College Helsingin lisäksi muut lahjoituksen saajat ovat Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulu sekä Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

Business College Helsingissä lahjoitus käytetään kahteen oppilaitosta ylläpitävän osakeyhtiö Helsinki Business College Oy:n strategisen tavoitteen implementointiin:

1. Henkilöstön osaamisen kehittäminen: Edistetään henkilöstön osaamista laatimalla henkilöstön kehittämisohjelma, joka sisältää mm. osaamiskartoituksen.
  2. Työelämän ja oppilaitoksen yhteistyön vahvistaminen: Tehdään Innovaatio- ja kehittämistoiminnan nykytila-analyysi ja tulevaisuussuunnitelma.

Lisätietoja:

Suomen Liikemiesten Kauppaopiston Säätiö:
Oili Teppana, toimitusjohtaja, puh. 050 309 5572, oili.teppana@slk-saatio.fi
www.slk-saatio.fi

Business College Helsinki:
Antti Loukola, toimitusjohtaja ja rehtori, puh. 050 377 8734, antti.loukola@bc.fi
www.bc.fi

Toimitusjohtaja, rehtori Antti Loukola (vas.) vastaanottamassa Säätiön lahjoitusta.