Tiedote: Let’s Move It -ohjelma käynnistyy Suomen Liikemiesten Kauppaopistossa

Hyvä oppilaitosväki,letsmoveitisologo-web

Tervetuloa Let’s Move –tilan avajaisiin perjantaina 4.11. klo 12.00-12.30. Avajaisissa rehtori Antti Loukola haastaa opiskelijat pingismatseihin (AK-kerroksen tila = pelitila/Let’s Move –tila).

Suuri osa suomalaisnuorista liikkuu terveytensä ja tulevaisuuden työkykynsä näkökulmasta katsottuna liian vähän. Meillä Suomen Liikemiesten Kauppaopistossa on tehty paljon
työtä oppilaitosympäristön aktivoimiseksi. Kiitos siitä kuuluu koko oppilaitosyhteisölle ja teidän myönteiselle suhtautumisellenne.

Koulupäivän aktivoinnilla ja yhdessä tekemisellä on vaikutus sekä työrauhaan, -mielekkyyteen että opiskelijoiden oppimistuloksiin.

Koko oppilaitosväki kutsutaan mukaan näihin yhteisiin aktivointitalkoisiin! Ohjelman toimeenpanemisesta vastaavat liikunnanopettajat ja sen toteutuksella on oppilaitoksen koko johdon tuki.

Ohjelman kokonaistavoitteet ovat: letsmoveit-hahmopoyta

• Vähentää opiskelijoiden liiallista istumista paljon istumista sisältävillä tunneilla
  • Tauottaa opiskelijoiden istumista
  • Lisätä opiskelijoiden kuntoliikuntaa lisäämällä sisäistä motivaatiota ja tavoitteellisen toiminnan taitoja

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

• Opettajat (ja muu henkilöstö) saavat mahdollisuuden osallistua työajalla liikunnanopettajien vetämiin, mielekkääksi koettuihin istumisen vähentämistyöpajoihin (osallistumisohjeet tulevat lähiaikoina).
  • Luokkiin ilmestyy osana opiskelijoiden ohjelmaa käytännössä toimiviksi havaittuja liikuntavälineitä.
  • Let’s Move It -julistekampanja

Liikuttavin terveisin,

Rehtori

Let’s Move It -ohjelma pohjautuu saman nimiseen Helsingin yliopiston koordinoimaan laajaan vaikuttavuustutkimukseen (2012-2017), jolla on vahva tutkimusnäyttöön ja teoriaan pohjautuva tausta. Let’s Move It -ohjelmaa on tarkoitus levittää ensi vuoden alusta alkaen valtakunnallisesti kaikkiin ammatillisiin oppilaitoksiin yhteistyössä mm. Liikkuvan koulun ja SAKU ry:n kanssa. Lisätietoa ohjelman kehitysvaiheesta voi kysyä halutessaan projektikoordinaattori Elisa Kaajalta (elisa.kaaja@helsinki.fi). Rahoittajat: OKM ja Suomen Akatemia