Business College Helsinki

Henkilöstön etätyöpäiväkirjat – miten asiakkuusjohtaja Vesa suunnittelee työpäivänsä?

Business Collegen henkilöstö siirtyi etätöihin heti poikkeustilan alkumetreillä, 17. maaliskuuta. Nyt etätöitä on tehty jo huimat yhdeksän viikkoa. Instagram-tarinoissamme (@bchelsinki) olemme päässeet tutustumaan niin opiskelijoiden kuin myös henkilöstön etätyöpäiviin My Day –tarinoiden muodossa. Nyt pääsemme kurkistamaan etätyöpäiviin myös täällä blogin puolella. Ensimmäisenä päivästään kertoo asiakkuusjohtaja Vesa Jokela.

Tervehdys täältä Itä-Helsingin merellisistä maisemista Vuosaaren Ramsinniemen kauniista luonnosta! Tällä viikolla alkoi 9. viikko ”kotikonttorityötä” etänä. Työkavereiden ja kollegoiden fyysistä seurustelua tapaamisen kera on jo ikävä. Kiva, että markkinoinnin tiimi on ”potkaissut käyntiin” tämän juttusarjan eri rooleissa olevien työkavereiden työpäivistä näissä poikkeuksellisissa oloissa. Saamme tutustua toisiimme aivan erilaissa työympäristöissä, ja vieläpä hauskalla tavalla kuvin ja tarinoin! Kuvailen teille tässä omaa tyypillistä työpäivääni.

Minulla on herätys työpäivinä aina klo 8.00. Pyrin pitämään tämän rytmin päällä myös kotioloissa, jotta paluu arkeen ei olisi liian erilaista. Työpäiväni alkaa klo 9.00 joka aamuisten rituaalien jälkeen tämän ”hyvän kaverin” (kahviautomaatti) innoittamana.

Aamukahvin lomassa nautin myös kevyen aamiaisen ja kahlaan päivä uutiset läpi joko netistä tai Yle Areenasta. Olen laatinut itselleni joka päivälle eräänlaisen karkean rungon, jota pyrin noudattamaan mahdollisuuksien mukaan. Vasta tämän jälkeen aloitan varsinaisten työasioiden käsittelyn.

Yleensä työpäiväni alkaa kalenterimerkintöjen sekä kokousten läpikäynnillä ja sähköpostien lukemisella. Samalla jaottelen työtehtävät em. perusteella kiireellisiin ja nopeasti reagoitaviin toimenpiteisiin to do -listaani koko työviikon osalta. Pyrin poistamaan kaiken turhan sähköpostin saman tien, jotta kansioiden tallennustilaa ei turhaan rasitettaisi. Suunnitellut akuutit toimenpiteet, sekä mitä on menossa ja tulossa, hoituvat tässä samalla.

Nautin kevyen lounaan yleensä klo 12-14 välillä, riippuen kokousaikatauluista ja työn alla olevista tehtävistä. Seuraavaan päivään valmistautumisen jälkeen laitan läppärini lepotilaan tai suljen sen noin klo 16.00 ja aloitan päivittäiset kotipuuhat tai ulkoilun sään mukaan. Seuraan toki kännykästäni sähköpostiliikennettä myös tämän jälkeen ja reagoin tarvittaessa niihin, mutta pyrin irrottautumaan työasioista mahdollisimman rennosti.

Tällainen on minun työpäiväni. Toivottavasti saamme lukea mahdollisimman monen muunkin työkaverini tekemisiä, ehkä toisenlaisissa ympäristöissä ja eri tavalla toteutettuina!

– Vesa Jokela.

    Business College Helsinki

    Päätoimittaja - viestinta@bc.fi