Pelinkehitys & yrittäjyys ( Game Up) -verkko-opinnot

Uusi pelialan koodaaja- ja yrityskoulutus alkaa tammikuussa 2024! Toiminnallisuuteen ja tiimityöhön perustuva koulutus on suunniteltu alaa vaihtaville tai pelialan muuta osaamista tutkinnolla täydentäville aikuisopiskelijoille. 

Koulutusohjelmassa pääteknologioita ovat Unity ja C#. Koulutuksessa opiskellaan peliohjelmoinnin ja -tuotannon, sekä pelialan liiketoiminnan perusteita. Perusopintojen jälkeen koulutus keskittyy Vuosi yrittäjänä -projektiin, jossa opiskelijat perustavat ja lakkauttavat hallitusti yrityksen, ja kehittävät sille oman pelituotteen. Projektissa ovat vahvasti läsnä pelialan mentorit sekä liiketoiminnan osaajat.


Tutkinto

Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinnon osatutkinto tai koko tutkinto (ohjelmistokehittäjä)


Kesto

17 kk


Kenelle

Koulutus sopii esimerkiksi alanvaihtajalle tai pelialan muuta osaamista täydentävälle aikuisopiskelijalle. Koulutus järjestetään suomen kielellä.



Ajankohta

Seuraava aloitus ilmoitetaan myöhemmin.


Hakeminen

Hakuaika ilmoitetaan myöhemmin.


Pääsykoe

Haastattelut 15.-23.11.2023.


Opintoluettelo

Koulutuksessa opetetaan vain ohjelmistokehittäjän työn kannalta keskeisimmät tutkinnon osat tieto- ja viestintätekniikan perustutkinnosta, sekä liiketoiminnan perusteita kokonaisuuteen liitettyinä valinnaisina tutkinnon osina:

  • Tieto- ja viestintätekniikan perustehtävät
  • Ohjelmointi   
  • Ohjelmistokehittäjänä toimiminen   
  • Yrityksessä toimiminen tai huippuosaajana toimiminen 
  • Yritystoiminnan suunnittelu  

Kevät 2024
Unityn perusteet
C# perusteet 
Mallintamisen perusteet 
Pelisuunnittelun perusteet
Liiketoiminnan perusteet 

Syksy 2024
Unity ja C# jatkokurssi 
Pelituotantotiimissä toimiminen 

Syksy 2024 – kevät 2025
Vuosi yrittäjänä -projekti:

  • Yrittäjyyden perusteet  
  • Säännölliset luennot yrittäjyydestä ja liiketoiminnasta 
  • Vierailijaluennot pelisuunnittelusta ja -tuotannosta 
  • Viikottaiset seurantatapaamiset 

Opetus tapahtuu verkon kautta, mutta alan tapahtumiin (Suomessa) suositellaan osallistumista paikan päällä. Opiskelua varten tarvitset nettiyhteydellä varustetun tietokoneen.

Opiskelemaan haastattelun kautta

Koulutukseen ei ole pääsykoetta. Sopivimmat hakijat valitaan haastatteluun. Tärkeintä on hyvä motivaatio!

Valintaperusteet

Hakemus: 0-10 valintapistettä (arvioidaan hakijan motivaatiota, urasuunnitelmaa, suomen kielen osaamista sekä tietotekniikan pohjaosaamista)

Haastattelu: 0-10 valintapistettä.

Hakijat kutsutaan hakemuksen valintapisteiden perusteella.

Opiskelijavalinta tehdään haastattelun perusteella. Valintajärjestys ratkaistaan haastattelun valintapisteiden perusteella. Haastattelupisteiden ollessa tasan, valintajärjestys ratkaistaan hakemuksen valintapisteiden perusteella. Kaikkien pisteiden ollessa tasan valinta tehdään arvonnalla.

Sittenkin koko ohjelmistokehittäjän tutkinto ja jatko-opiskelu töiden ohella?

Jos haluatkin suorittaa tämän osatutkinnon lisäksi koko ohjelmistokehittäjän tutkinnon (tieto- ja viestintätekniikan perustutkinto), opiskellaan puuttuvat osat ajasta ja paikasta riippumattomassa verkko-oppimisympäristössä. Tutkintoon kuuluvat yhteiset tutkinnon osat (35 op) sisältävät esimerkiksi matematiikan ja suomen kielen opintoja äidinkielen tai S2-kielen tasolla. Opinnot tulee suorittaa itsenäisesti verkkokursseilla. Jos olet suorittanut lukion tai ammatillisen perustutkinnon Suomessa, näitä opintoja pyritään tunnustamaan mahdollisimman paljon. 

Perustutkinnosta voit hakeutua jatkamaan jatko-opintoväylien kautta Haaga-Heliaan tietojenkäsittelyn tradenomiksi tai Metropoliaan ICT-insinööriksi (Metropolian jatko-opintoväylän vaihtoehtona vain päätoiminen opiskelu). Jatko-opintoväylän opiskelijana voit saavuttaa aiemmin hankitun osaamisen tunnustamisen kautta lähes vuoden korkeakouluopinnot perustutkinnossa saavutetusta osaamisesta. 

Lisätietoja

hakumenettelystä opintotoimisto, opintotoimisto@bc.fi

sisällöstä lehtori Carolin Piotrowki Sajur, Carolin.PiotrowskiSajur@bc.fi