Timanttisen asiakaskokemuksen tekijä – Palvelumuotoilu työkaluna asiakaskokemuksen kehittämisessä

Asiakaskokemus ja palvelumuotoilu yhdessä muodostavat vaikuttavan tavan luoda asiakaskeskeistä organisaatiokulttuuria.

Uusi koulutuksemme tuo käyttöösi timanttisimmat työkalut asiakaskokemuksen kehittämiseen ja palvelumuotoilun menetelmien soveltamiseen omassa työssäsi.

Tartu tilaisuuteen ja hae mukaan!

Tutkinto

Tutkinnon osa, Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu

Kesto

25.9.2024-30.4.2025

Kenelle

Asiakaskokemuksen kehittämisestä kiinnostuneille

Hinta

Osallistumismaksu oppisopimuksella opiskellessa 200 €.
Maksu- ja peruutusehdot »

Ajankohta

Seuraava aloitusaika 25.9.2024

Hakeminen

Hakuaika  28.8.2024 asti Hae opiskelemaan »

Palvelumuotoilu – Kenelle koulutus sopii?

Asiakaskokemuksesta ja sen parantamisesta puhutaan paljon, mutta tiedätkö, kuinka voit konkreettisesti tuottaa lisäarvoa asiakkaillesi?

Täysin uusi koulutuksemme sopii sinulle, jolla on palava halu luoda onnistuneita asiakaskokemuksia.

Koulutus soveltuu sinulle, jos positiossasi on mahdollisuus kehittää sujuvia palveluprosesseja – toimialasta ja yrityksen koosta riippumatta. Olennaista ei ole tehtävänimikkeesi: tärkeintä on, että tyytyväinen asiakas on sinulle sydämen asia ja haluat kuunnella asiakkaidesi toiveita ylittääksesi heidän odotuksensa. 

Koulutuksen sisältö, toteutustapa ja aikataulu

Koulutuksessa opit hyödyntämään palvelumuotoilua konkreettisena työkaluna ja kasvatat aitoa ymmärrystä asiakkaan tarpeista. Samalla pääset tutustumaan muotoiluajatteluun sekä yhteiskehittämisen eri menetelmiin ja sovellat näitä oman organisaatiosi tarpeisiin. Opit asiakasymmärryksen merkityksestä innovoinnin lähtökohtana ja pääset testaamaan ideoitasi käytännössä.

Koulutuksen aikana kehität lisäarvoa tuottavia palveluratkaisuja, joiden avulla asiakkaasi saavat jatkossa nauttia timanttisesta asiakaskokemuksesta!

Koulutuksen kokonaiskesto on noin 6-8 kuukautta riippuen palvelusta, jota kehität opintojesi aikana.

Koulutuksen toteutustapa:

  • 5 toiminnallista lähikoulutuspäivää sisältäen työpajoja 
  • Oman palvelumuotoiluprosessin toteuttaminen työpaikalla
  • Tutkinnon ohjauksia eri vaiheissa (Teams) 

Tutustu koulutuksen alustavaan aikatauluun ja sisältöön:

Koulutuksen aikana suoritat Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu – tutkinnon osan liiketoiminnan ammattitutkinnosta. Näytät osaamisesi laatimalla asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelman ja toteuttamalla suunnitelmasi palvelumuotoilun keinoin.

Tutustu Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu -tutkinnon osan perusteisiin >>

Opiskelumuodot ja koulutuksen hinta

Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena.

Tutkintotavoitteisena oppisopimuskoulutuksena koulutuksen hinta on 200 euroa. 

Voit osallistua koulutukseen myös ilman oppisopimusta – kysy lisää ottamalla meihin yhteyttä.

Katso mitä oppisopimuskoulutus tarkoittaa >>

Mitä hyödyt koulutuksesta?

  • Koulutuksen aikana kehität timanttista asiakaskokemusta omalla työpaikallasi palvelumuotoilun keinoin
  • Kasvatat aitoa ymmärrystä asiakkaan tarpeista
  • Kehität asiakkaalle lisäarvoa tuottavia palveluratkaisuja
  • Opit hyödyntämään muotoiluajattelua asiakaskokemuksen kehittämisessä
  • Opit yhteiskehittämisen menetelmiä
  • Lisäksi suoritat liiketoiminnan ammattitutkinnon osan, Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu

Koulutukseen hakeminen

Hakuaika koulutukseen alkaa 9.4.2024 ja päättyy 28.8.2024.

Koulutus alkaa ensimmäisellä lähipäivällä 25.9.2024.

Koulutuskumppaneina Elina Söderlund ja Kirsi Kaunissaari

Valokuva, jossa ovat tämän koulutuksen kumppanit Elina Söderlund ja Kirsi Kaunissaari

Koulutuksen vetäjinä toimivat Kirsi Kaunissaari ja Elina Söderlund. Kaunissaari ja Söderlund ovat kokeneita kouluttajia, joissa on laajasti kokemusta niin yksityisen, julkisen kuin kolmannenkin sektorin palvelumuotoiluprojektien toteuttamisesta.

Kirsi Kaunissaari on palvelumuotoilija ja fasilitaattori. Palvelumuotoilun kautta Kaunissaari haluaa vaikuttaa ihmisten elämänlaatuun – palveluiden ja liiketoiminnan kehittämisen yhteiskunnallista merkitystä ja vastuullisuutta unohtamatta.

Kaunissaari hyödyntää koulutuksissaan innostavia ja osallistavia menetelmiä. Palvelumuotoilua oppii vain tekemällä – koulutusten tavoitteena onkin antaa osallistujille käytännön työkaluja palvelumuotoilun toteuttamiseen omissa työyhteisössä, unohtamatta kuitenkaan palvelumuotoilun ajattelutapaa ja periaatteita.

Elina Söderlund on pedagogi ja muotoilija, joka tarkastelee maailmaa ja kokemusten piirtymistä pedagogisesta ja sosiaalipsykologisesta mindsetistä yhdistettynä muotoiluajatteluun.

Söderlund on erikoistunut julkisten palveluiden muotoiluun urapolkujen, oppimisen ja osaamisen kehittämisen painotuksella – yhdistettynä ihmisten käyttäytymisen näkökulmaan. Valmennuksissaan Söderlund tarjoaa osallistujille suoraan omaan työhön sovellettavia oppeja innostavalla ja inspiroivalla otteella.

Yhteystiedot

Minna Lähdeaho, koulutusasiantuntija

minna.lahdeaho@bc.fi

044 775 6376