DIHUB-projektissa testattiin Altogamea uusien ideoiden ja empatian lisäämiseksi

ALTOGAME on virtuaalinen, 3D-ympäristö innovaatioiden, yhteistyön ja simulaatioiden oppimiseen. Altogame eliminoi hierarkiat, siilot ja rajoittavat työroolit, tarjoten upean pelikentän uusien ideoiden kehittämiselle.

Altogame pyrkii tuottamaan yhdessä osallistujien kanssa innovatiivisia ajatuksia, ideoita ja näkökulmia mistä tahansa valitusta aiheesta. Altogamen ovat kehittäneet FT, toimitusjohtaja Eija Mäkirintala ja TL, diplomi-insinööri Olli-Pekka Mäkirintala Suomesta.

Alusta hyödyntää uudenlaista sosiaalista 3D-pelitekniikkaa, joka mahdollistaa erilaisia ​​vuorovaikutus- ja koulutussimulointisovelluksia. Reaaliaikainen vuorovaikutus 3D-hahmojen kanssa on keskeistä. Tulokset ovat uraauurtavia, koska alustalla on tieteelliseen tutkimukseen perustuva malli. 3D-tyyppisten ihmishahmojen käyttö syventää kokemusta ja vahvistaa empatiaa.

Testasimme DIHUB-projektissa ALTOGAME-alustan, ja pidämme sitä erittäin hyödyllisenä parempien ideoiden ja yhteistyön luomisessa kansainvälisissä kehityshankkeissa. Altogame auttaa sinua pääsemään roolien ja hierarkian taakse ja kiinnittämään aitoa huomiota sanottuun, ei siihen kuka sanoo. Joten voit kerätä hyviä ideoita helpommin ihan kaikilta osallistujilta, ei pelkästään aktiivisilta puhujilta tai johdolta.

Mene yli ilmeisen

Altogame perustuu ajatukseen valmentamisesta ja parempien innovaatioiden tuottamisesta. Se pohjautuu FT Eija Mäkirintalan tutkimustyöhön, valmentamiseen ja hänen uraansa ​​kansainvälisenä viulistina. Eija oli ensimmäinen coaching-tohtori Suomessa. Hänen opinnäytetyönsä (2008) käsittelee aihetta: Feeling Better, Performing Better?

Altogamen perusajatuksena on valmentaa ketteriä ja kevyitä tapoja oppia yhdessä ja lisätä luovaa huippusuorituskykyä ja inspiraatiota. Aivot toimivat entistä paremmin, kun niitä käyttää erilaisissa tilanteissa ja uusissa paikoissa. Vain 45 minuutin keskustelun, kirjoittamisen ja kokeilun avulla saadaan aikaan paljon uudenlaisia ideoita, vieläpä helposti ja hauskasti.

Jos tarvitset luovaa lähestymistapaa suorituskyvyn parantamiseen ja parempien ideoiden luomiseen, ota yhteyttä ALTOGAMEen. Tai kysy meiltä.

Helena Miettinen, Helsinki Business College Oy
helena.miettinen@bc.fi