Arvokkuutta tulevaisuuteen – inspiroivia puheita maahanmuuttajataustaisilta nuorilta aikuisilta

Business College Helsingin ja Haaga-Helian opiskelijat ovat yhdessä mukana järjestämässä tämän vuoden Global Dignity –tapahtumaa marraskuussa. Tapahtuma järjestetään 19.11. klo 13-14.30 Haaga-Helian Pasilan kampuksen auditoriossa.

Global Dignity –tapahtuma järjestetään teemalla Arvokkuutta tulevaisuuteen. Tapahtumassa kuullaan inspiroivia, rehellisiä ja voimaannuttavia puheita arvokkuudesta nuorten aikuisten elämässä. Esiintyjät kertovat oman näkökulmansa pärjäämisestä, menestyksestä ja ongelmien ratkaisemisesta maahanmuuttajana 2010-luvun Suomessa. He ovat rohkeita, inspiroivia ja lahjakkaita nuoria aikuisia, jotka kertovat oman tarinansa arvokkaasta elämästä Suomessa.

Seuraa livestriimauksen kautta

Marraskuun Global Dignityn –tapahtuma on tarkoitettu Business Collegen ja Haaga-Helian opiskelijoille. Tapahtumaa voi seurata myös kuka tahansa livestriimauksen kautta.

Tapahtuman juontaa tanssija, dj ja ammattijuontaja Yasu Jukkola. Arvokkuutta tulevaisuuteen –tapahtuman puhuja ovat pääosin Business Collegesta tai Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta valmistuneita.

Yksi puhujista on Business College Helsingin entinen opiskelija Alexander Gradov, joka nykyään työskentelee ohjelmistokehittäjänä Academic Worksillä. Hän on myös lukio-opiskelija. Alexander suoritti oppilaitoksessamme sekä maahanmuuttajien ammatilliseen koulutukseen valmistavan koulutuksen että datanomiopinnot. Alexander aloitti oppilaitoksen omassa ryhmässä judon harrastamisen ja on sittemmin menestynyt lajissa.

Muut tapahtuman puhujat:

Jevgeni Särki, yrittäjä, puhuja, bloggaaja ja psykologian opiskelija
Bambi Dang, myyntiassistentti, Sulapac
Euca Ncube, vuoropäällikkö, Fazer Food Services
Jasmine Singh, finanssialan harjoittelija, Wärtsilä ja vastuuhenkilö perheyrityksessä
Lena Pushkarjova, freelance-toimittaja YLE:ssa ja puheviestinnän opiskelija

Opiskelijat järjestävät tapahtuman

Tapahtuman järjestävät yhteystyössä Global Dignityn Suomen osaston kanssa Juurru Suomeen -projektin kansainväliset opiskelijat, jotka tulevat Business College Helsingistä sekä Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta. Juurru Suomeen on opintokokonaisuus, jossa on keskeistä mm. suomen kielen taidon parantaminen, työelämävalmiudet ja -yhteydet, yrittäjyysvalmiudet sekä verkostoituminen. Juurru Suomeen on Yritystä uralle! -hankkeen osahanke.

– Olen tyytyväinen yhteistyöhömme Business Collegen kanssa, kun me luomme tapahtumia, jotka muistuttavat opiskelijoita rohkeudesta, omistautumisesta, unelmista, rakkaudesta ja että me KAIKKI olemme arvokkaita. Meidän toiveemme on, että kun olemme kuunnelleet mahtavia puhujiamme, jokainen opiskelija voi harjoittaa vähän lisää itserakkautta, omistautumista ja huolimatta esteistä uskaltaa luoda tulevaisuuden yksityisen ja ammatillisen persoonan arvokkuudella, sanoo Kamilla Sultanova, Chairwoman Global dignity Girls & Boys Ry. Kamilla on kotoisin Uzbekistanista ja on asunut Pohjoismaissa 16 vuotta.

Juurru Suomeen -opiskelijat ovat huolehtineet mm. tapahtuman VIP-kutsujen suunnittelusta, somistuksesta ja muista tapahtumajärjestelyistä. Lisäksi he tulevat olemaan paikalla ohjaamassa vieraita.

Esteffany Turizo on yksi tapahtumajärjestelijöistä. – Tykkään tapahtumajärjestelyistä. Olen ollut nyt mm. suunnittelemassa tapahtumahenkilöstön t-paitoja ja mahdollisesti jaettavia heijastimia. Lähdin mukaan tähän, koska tavoitteenani jatkaa opintojani Haaga-Heliassa. Tässä projektissa tutustun myös ammattikorkeakouluun, vapaa-aikanaan DJ:nä työskentelevä Esteffany kertoo.

Global Dignity Arvokkuutta tulevaisuuteen -tapahtuman järjestäjiä: lehtori Teemu Vesalainen (neljäs vas.), merkonomiopiskelija Esteffany Turizo (viides vas.), Haaga-Heliasta lehtori Pia Kiviaho-Kallio (kolmas oik.).

Lisätietoja tapahtumasta:

vararehtori, laatujohtaja Heli Huotari, Business College Helsinki, 050 341 2402
puheenjohtaja Kamilla Sultanova, Global Dignity Girls & Boys, 040 451 7080

Lisätietoja tapahtumajärjestelyistä

lehtori Teemu Vesalainen, Business College Helsinki, 044 775 6454

Yritystä uralle! on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun ja Business College Helsingin yhteishanke, joka tukee opiskelijoiden yksilöllisiä opintopolkuja, oppilaitosten yhteistyötä, yritysten osaavan työvoiman saantia sekä yrityslähtöistä koulutusta. Yritystä uralle! -hankkeen rahoittajana on Helsingin seudun kauppakamari ja hanke toteutetaan vuosina 2017-2019.

Global Dignity -tapahtumat ovat osa kansanvälisen Global Dignity järjestön toimintaa. Global Dignity on puolueeton ja voittoa tavoittelematon järjestö, jonka tavoitteena on sekä yksilön että yhteiskunnallisen tason ihmisarvoisemman elämän edistäminen. Global Dignityn perusajatuksena on, että jokaisella ihmisellä tulisi olla oikeus kokea elävänsä arvokasta elämää. Järjestön perusti vuonna 2006 filosofi Pekka Himanen yhdessä ystäviensä John Hope Bryantin ja Norjan kruununprinssin Haakonin kanssa. Tällä hetkellä Global Dignitylla on edustus yli 60:ssa maassa ympäri maailmaa. Näissä maissa toiminta keskittyy kouluissa ja nuorten oppilaitoksissa vapaaehtoisvoimin järjestettäviin työpajoihin. Tutustu lisää: Global Dignity Facebookissa ja Instagramissa